PDA

View Full Version : ICAO - Aviation English Test


Farrell
28th Oct 2006, 23:22
If any French pilots would like to participate in an Aviation English test as part of a research program, would you please send me an email at [email protected]

There is no charge to do this test and you do not have to give your name.

It will take about thirty minutes of your time on the telephone (we will call you!) and involves you replying to various ATC calls that are given.

Your assistance will help to improve safety and quality of radiotelephony for pilots.

Thank you

Farrell

(I hope Mods are ok with this)

navtrack
29th Oct 2006, 08:11
Farell, I made a copy-and-paste of your post to two french forums.

Farrell
29th Oct 2006, 09:14
That's great navtrack!

I appreciate your assistance!

Thank you.

Farrell
30th Oct 2006, 11:30
Just to let you know that this test is also open to Air Traffic Controllers who are working in France and also an General Aviation Pilots too.

Many thanks to all of you who have been in touch with me so far.

I really appreciate your help!

Farrell

girolat_b
30th Oct 2006, 19:34
Salut Farrel,

I saw some school making an ICAO English course and I would like to know if that exam is useful for aviation workers or it 's the same level of a British council exam ?

Merci:)

Farrell
31st Oct 2006, 00:37
I'm not really sure how to answer that.
You can do an Aviation English course but I am not sure whether they are ICAO accredited or not.

That is not to say that they are not, I am new to the whole ICAO environment and the test I am using here is part of a larger research project.

If you send a PM to Planeenglish, she would be much more qualified to answer that question for you.

I hope this is a help.

Farrell

planeenglish
22nd Jan 2008, 17:01
Dear ICAO English and Moderators,

ICAO does not issue ANY certificates nor do ICAO certify Instructors for rating/evaluating an English proficiency test.

You can not tell someone to pay for your test then tell them "it is up to them to deal with their CAA". What you claim is fraudulent.

Moderators, I can guarantee you, as well as ICAO (see ICAO.int FAQs concerning personnel licensing http://www.icao.int/icao/en/trivia/peltrgFAQ.htm) that what I write is FACT.

If you were a serious company with a serious and compliant testing body then you would have a real email address and not a generic gmail address, wouldn't you?

If you were a serious Testing Association your threads would be grammatically correct and your written English would be impeccable. It is neither of these things.

Say who you are and what you really do and stop trying swindle these people out of money.

Feel free to contact me personally, if you really are what you say you are then you SURELY KNOW WHO I AM!

PE

flyblue
23rd Jan 2008, 06:32
Merci planeenglish, the user ICAOenglish has been banned from the site and all his posts removed.

australiancalou
23rd Jan 2008, 08:28
The war has just begun to know who will make the more money with this new f****** test. Who is properly qualified to take your money is the real issue.
You young fellows should be more aware of real life. Don't give a damn cent for that.

En ce qui me concerne, j'ai déjà reçu les prérogatives liées à ma licence de pilote de ligne et je vol de part le Monde depuis de nombreuses années.
Je trouve proprement scandaleux de donner royalement à des gens qualifiés, 4 ans de sursis avant de les obliger à passer un nouvel exam certifiant qu'ils sont aptes à exercer le métier qu'ils pratiquent depuis des dizaines d'années.
Encore un moyen de pomper du fric, that's all folks.

Please dear English titsshares as charming as you could be do your adverts an other way...:8

airman13
23rd Jan 2008, 17:03
Moi aussi ,j'ai exprime il y a quelques semaines un point de vue en ce qui concerne le supertest pour le superenglish pour les superpilots...et ainsi de suite...en fin, disons qu'il est necessaire, apres 10 oü 20 annees de vol....mais pourrais quelqun nous dire oü est la base des dates??? autrement, ca ne sent bien....pourqoi tant secret?????

AMEX
24th Jan 2008, 14:03
Bof je vois ca plutot comme un detail mineur. De plus avec ce qu'on entend a la radio ou ce qu'on voit passer en selection, ca devrait pas faire trop de mal.

Et puis apres tout ca fait des annees qu'il y en a qui se plaignent du niveau d'anglais des Korean, JAL etc alors maintenant il y a une regle. Seulement voila, elle s'applique a tous (en theorie) et a juste titre d'ailleurs (pas souvent facile de faire la difference entre tel ou tel pilote lorsque la qualité d'expression en Anglais est si faible).
Comme je le dis, on s'excite un peu maintenant mais ce sera bien vite rentré dans les controles de routine. De plus avec le temps, tous nous sommes de plus a l'aise en Anglais, donc notre niveau s'ameliore "naturellement"... Ce sera donc de moins en moins difficile de reussir a obtenir un niveau 4 ou plus.

Maintenant que l'on discute le format du test, les standards etc, ca c'est interressant. Comme le disent certain, avec le flou qui regne, la pompe a fric a deja demarre :cool:

mutt
25th Jan 2008, 18:02
Considering that all of us have to deal with the new ICAO requirements, it would be a good idea to post this topic on different threads so that others dont get caught by scam artists......

Mutt

airman13
25th Jan 2008, 19:10
lundi je vais pour l'exam et aujourd'hui j'ai essaye le modele sur le site d'elpac info....disons que 3 parties ont etes en vert mais les autres 3 je les ai trouves assez difficile parcequ'il faut ecrire les commentaires en meme temps que le controleur parles avec des autres controleurs öu pilots et ainsi de suite , et le temps est limite.....bonne chance a tous !

Aerochti
30th Jan 2008, 14:14
Bonjour,
Est-il possible de passer l'exam d'anglais OACI en Belgique par exemple pour un français ayant une licence JAR délivrée en France.
Cet exam étant OACI et la licence "Européenne" ça devrait être possible... mais avec les zigotos de la DGAC je m'attends à tout !

dartagnan
30th Jan 2008, 18:19
non je crois pas, car la DGAC va surement donner la liste des ecoles authorisees a te faire passer ces testes.
as tu leur envoye un e-mail?
je pense que les ecoles d'anglais vont s'en mettre plein les poches et plein de mecs vont bien sur louper les testes et ensuite on va leur suggerer de faire 1-2 mois de cours...:*

FougaMagister
30th Jan 2008, 22:48
Stupefiant... Par contre en GB, l'evaluation du niveau (proficiency) est faite tout simplement par un TRE lors d'un OPC/LPC/Line check sur un formulaire (no. SRG1199) qu'il remplit et signe apres le vol (ou seance de sim) :ok: Point barre.

Encore une fois, chez nous on se sent obliges de rajouter de la paperasse :yuk:, comme d'hab!

"Je peux vaincre la pesanteur, pas la bureaucratie" - Werner von Braun

Cheers :cool:

airman13
31st Jan 2008, 16:31
Comme je vous ai dit, lundi je suis alle au RCAA (Roumanie)pour le test.On m' a informe que dans le brevet serra ecrit la valabilite du licence et pas le niveau.Donc si la valabilite serra de 3 annees, il est logique que le niveau obtenu est ''4''.Neanmoins , je dois attendre quelques jours pour le resultat.