PPRuNe Forums - View Single Post - Widerøe opptak
Thread: Widerøe opptak
View Single Post
Old 2nd Jan 2009, 13:42
  #41 (permalink)  
falconetti
 
Join Date: Jan 2008
Location: Tellus
Posts: 93
Likes: 0
Received 0 Likes on 0 Posts
Det BD sikter til, med rette , er størst mulig sikkerhet for å beholde jobben som aviator, i disse økonomiske nedtur tider. At WF kanskje, med sine "litt" større fly, er mer spennende for de fleste, da spesielt de yngre "gutta", skal ikke jeg protestere på. Men, for de som følger litt med på hvordan det står til på kloden om dagen, vil det være åpenbart:
"Alle" selskaper vil måtte redusere i driften, da folk flest (og bedrifter)holder litt ekstra på sin lønn, de som beholder jobben, for å bruke den på helt nødvendige ting. For de fleste av oss, er forflyttning med fly ikke nødvendig, mer et gode, såfremt en har råd til det. WF er sikkert ikke like utsatt som mange andre...men at de vil merke det etterhvert...jo, det tror jeg med sikkrhet. Og da...sist inn,først ut.
De som flyr på langsiktige kontrakter for staten, og da spes medical, er relativt trygge. Sykdom er ikke konjunktur utsatt, tror jeg.
Hva som skjer neste anbudsrunde...? For det første; lenge til. For det andre; ikke mange som lett tar konkuransen med LT(økonomisk).
Til BD og andre i LT; dere kan sove godt. Dere har jobb i morgen også.
Til alle oss andre; hvem kan si noe nå hva morgendagen vil bringe, ang å beholde eller finne jobb, bak et litt for høyt panel som ødelegger utsikten, når været er fordelaktig.

Til alle sammen...GODT NYTT ÅR ! og til meg selv Gratulerer med dagen
falconetti is offline